مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 خرداد 1402 ساعت 15:392023-05-29اجتماعي

خبر خوب| ساخت آبشخور حیات وحش در شهرستان لامرد از سوی خانواده شهید


کوه هوای علامرودشت در شهرستان لامرد این بار شاهد احداث آبشخوری برای حیات وحش به همت خانواده طلبه شهید محمود تقوی بود، آبشخور حیات وحش در منطقه محیط زیستی کوه هوا با هزینه ای معادل 500 میلیون ریال ساخته شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، حمزه برومندفر رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لامرد ، ساخت آبشخور برای حیات وحش را زاییده تفکر نیک اندیشانه خیرین در این شهرستان دانست و افزود: در سال 1402 با همت خیرین و همیاران و دوستداران و انجمن های محیط زیست شهرستان لامرد، انجمن زمین و زندگی علامرودشت در کوه هوای علامرودشت چندین آبشخور ساخت شد و این بار به همت خانواده شهید و به یاد شهید این کار نیک انجام شده است.

وی افزود :این آبشخور به همت و به یاد شهید بزرگوار، طلبه شهید محمود تقوی متولد 1345 از روستای نیرویی از توابع شهرستان لامرد که در سال 65 در محل شلمچه به شهادت رسید ساخته شده است.

این مقام مسوول افزود: وجود این آبشخورها برای جلوگیری از مهاجرت حیات وحش به مناطق دیگر شهرستان وکوه پایه ها بسیار ضرورت دارد و باعث جلوگیری از شکار این گونه های ارزشمند می شود ، با این آبشخور ها جمعا 10 آبشخور ساخته شده یا بازسازی گردیده است که در تابستان سوزان ، آب مورد نیاز منطقه ای به وسعت 130 هزار هکتار را تامین می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خبر خوب| ساخت آبشخور حیات وحش در شهرستان لامرد از سوی خانواده شهید

خبر خوب| ساخت آبشخور حیات وحش در شهرستان لامرد از سوی خانواده شهید